جراحی های زیبائی اندام با روش مدرن لیپوماتیک

لیفت صورت, پروتز سینه, لیپوماتیک, جراحی بینی, جراحی زیبایی, نکات قبل و بعد از عمل بینی, نکات جراحی ابدومینوپلاستی, کاربرد لیزر در جراحی بینی, لیپوساکشن, بینی های گوشتی, نکات بعد از جراحی سینه,

جراحی های زیبائی اندام با روش مدرن لیپوماتیک

لیفت صورت, پروتز سینه, لیپوماتیک, جراحی بینی, جراحی زیبایی, نکات قبل و بعد از عمل بینی, نکات جراحی ابدومینوپلاستی, کاربرد لیزر در جراحی بینی, لیپوساکشن, بینی های گوشتی, نکات بعد از جراحی سینه,

مینی ابدومینوپلاستی

در سال های اخیر جراحی زیبایی در تمام جهان، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و عمل های زیبایی زیادی هرروزه، برای قسمت های مختلف صورت و پیکر در کشورمان در حال انجام است.

اما انتخاب نوع عمل جراحی مورد نیاز فرد، باید با دقت و با مشورت با جراح زبده ای انجام شود.

نتایج روش های جراحی نیز متفاوت است ، برخی موقت هستند ولی اغلب به صورت دائمی باقی می مانند.

بنابراین بسیار مهم است که جراحی تان توسط یک متخصص با تجربه انجام شود.

فرایند عمل به این صورت است که ؛ قبل از انجام جراحی زیبایی، با جراح تان مشاوره خواهید داشت و بررسی های پزشکی لازم در خصوص تان انجام می شود. اگر منع جسمی و پزشکی برای انجام عمل نداشته باشید؛ جراح تان با انجام جراحی موافقت می کند.

بخش مهمی از جراحی پلاستیک، جراحی بازسازی و ترمیمی می باشد.



مینی ابدومینوپلاستی


برای اینکه اندام زیباتری داشته باشید، یکی از مسائل مهم داشتن شکمی تخت است. برای رسیدن به تناسب اندام علاوه بر ورزش و رژیم غذایی راه‌های ساده‌تری هم وجود دارد که زودتر به نتیجه می‌رسد و یکی از این راه‌ها جراحی شکم به روش‌های لیپولیز، لیپوماتیک و جراحی ابدومینوپلاستی است.

در شیوه ابدومینوپلاستی با به وجود آوردن یک شکاف در زیر شکم، چربی‌های اضافی و پوست شل را از میان می‌برند و سپس پوست شکم به بخش‌های پایین‌تر بخیه زده می‌شود.

این روش جراحی شکم برای افرادی مناسب است که افتادگی و شل شدگی شکم دارند. به دلیل اینکه پوست بالای ناف به زیر شکم کشیده می‌شود، ناف جدید برش داده خواهد شد. 

این جراحی حدود 1.5 تا 2 ساعت زمان نیاز دارد. در مواقعی که به واسطه وجود حجم بالای چربی در دیگر مناطق شکم به ساکشن یا لیپولیزر هم نیاز باشد، مدت زمان عمل به 4 ساعت تغییر می‌یابد. 

این جراحی را با بی‌حسی اپیدورال و خواب آلودگی سطحی و در مواردی نیز بیهوشی عمومی انجام می‌دهند. ممکن است پس از عمل جراحی فرد به یک شب بستری شدن نیاز داشته باشد.

با اجازه پزشک خود می‌توانید 48 ساعت بعد از عمل حمام کنید و در مواردی باید 3 تا 5 روز آب به زخم زده نشود. در حالت عادی، بعد از یک هفته به زندگی عادی باز خواهید گشت. بهتر است تا 6 هفته از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های شدید خودداری کنید. استفاده از گن یا شکم‌بند مخصوص تا 3 هفته و گاهی حتی تا چند ماه از دیگر توصیه‌های پزشکان است. این گن نباید خیلی محکم بسته شود تا خون‌رسانی دچار اختلال نشود. نتیجه این جراحی سال‌ها می‌ماند، مگر اینکه فرد دوباره حامله شود یا اضافه وزن شدید پیدا کند.

پزشک از روز پانزدهم به بعد کرم‌هایی نیز برای ترمیم بهتر زخم‌ها تجویز می‌کند. پس از این عمل جراحی، به دلیل کوچک شدن فضای شکم، پرخوری با احساس فشار و نفخ همراه خواهد بود.

 

عوارض جراحی مینی ابدومینوپلاستی

تورم و کبودی در پوست، درد و بی‌حسی به طور موقت از علائم پس از این عمل جراحی هستند. عفونت و خونریزی در زیر پوست از عوارض احتمالی آن هستند. در مواردی آمبولی ریوی نیز دیده شده است.

بیشترین نگرانی از ناحیه بیمار مربوط به ایجاد اسکار بد شکل در محل جراحی است که اگر دستورات پزشک در این مورد رعایت شود، به حداقل می‌رسد. بی‌حسی دائمی در پوست بعد از این عمل جراحی بسیار نادر است. 

گاهی ممکن است در زیر پوست مایع جمع شود که به آن سروما می‌گویند که این مورد در بیشتر موارد خودبه‌خود رفع می‌شود و به‌ندرت پزشک مجبور به تخلیه آن با سرنگ می‌شود. در مواردی هم ممکن است بیمار دچار انقباضات کوتاه مدت عضله شکم و درد شود که با مصرف مسکن برطرف خواهد شد.

 

مراحل انجام جراحی مینی ابدومینوپلاستی

اولین مرحله از بین بردن چربی‌های اضافی به وسیله لیپوساکشن است.

مرحله دوم این است عضلات شل شده زیر ناف سفت شوند

مرحله آخر هم حذف بخشی از پوست اضافه ناحیه شکم است

افراد که می‌توانند این جراحی را انتخاب کنند

افرادی که میزان توده چربی انباشته شده در شکم آنها متوسط باشد.

کسانی که حالت کشسانی پوست شکم آنها برای انجام این عمل جراحی مناسب باشد.

افرادی که میزان پوست اضافه ناحیه شکم آنها کم باشد.

کسانی که عضلات شکمشان شلی بیش از اندازه نداشته و در زیر ناف باشد.

بیمارانی که قرار است تحت این عمل قرار بگیرند، بهتر است از سلامت جسمی نسبی برخوردار باشند.

پس از بارداری نیز ممکن است خانم‌ها به این عمل جراحی نیاز پیدا کنند.


عوامل اصلی که در تصمیم‌گیری در رابطه با روش درمان چاقی دخیل هستند عبارتند از:

سن فرد و سلامت جسمی او

کیفیت پوست فرد

اندازه پوست اضافه شکم

اندازه چربی دور شکم و پهلو

شل یا سفت بودن عضلات شکم

خواسته و انتظار فرد از عمل

افراد سیگاری یا غیرسیگاری

جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی

جراحی زیبایی نوعی جراحی پلاستیک است که با هدف بهبود ظاهر فرد انجام می شود. اما در مورد انجام جراحی زیبایی بایستی دقت و وسواس کافی به خرج دهید.


جراحی زیبایی چانه:

برای متعادل سازی فرم چهره و همچنین زاویه دار کردن صورت می توان از جراحی های زیبایی فک و چانه بهره برد. در این جراحی ها، با تغییر در استخوان چانه و یا استفاده از پروتز می توان به اهداف مورد نظر رسید.

زاویه دار کردن صورت اخیرا، محبوبیت بیشتری به خصوص بین جوانان پیدا کرده است.


جراحی زیبایی گونه:

برای زیباسازی گونه ها نیز روش هایی برای برجسته سازی آنها وجود دارد. برخی از این روش ها دائمی و برخی غیر دائمی می باشد.  مثل استفاده از پروتز، تزریق فیلرها



آشنایی با روش تهاجمی ابدومینوپلاستی

Image result for ‫ابدومینوپلاستی‬‎


ابدومینوپلاستی یا (Tummy tuck) یک عمل جراحی زیبایی است که شکم را لاغرتر و محکمتر می کند. در عمل جراحی، پوست و چربی اضافی در قسمت میانی و پایین شکم برداشته می شود تا منجر به محکم شن عضلات دیواره شکم شود. این عمل برای افرادی ک بعد از بارداری و یا کاهش وزن شدید دچار افتادگی و ضعف بافت های بدن خود شده اند، توصیه می شود


روش های ابدومینوپلاستی

- ابدومینوپلاستی کامل که شامل مراحل زیر است:


یک برش از بین دو مفصل ران زیر شکم ایجاد می شود.


برش دیگری ایجاد می شود تا ناف را از پوست اطرافش رها کند.


پوست از دیواره شکم جدا می شود تا ماهیچه ها را آزاد کند که سفت شوند. دیواره عضله توسط بخیه ها سفت می شود.


اغلب از لیپوساکشن برای ترمیم نواحی جراحی ابدومینو استفاده می شود.


پانسمان و فشرده سازی انحام می شود و مایعات اضافی خشک می شوند.


-مینی ابدومینوپلاستی در چهار مرحله انجام میشود :


یک برش نسبتا کوچک ریر سپشکمی ایجاد میشود.


چربی های زیر پوستی ان تخلیه میشود وسپس پوست اضافه ان بریده شده وحذف میگردد،وپوست به سمت بالا لیفت میشود


معمولا از این روش  برای بهبود ناحیه جراحی شده هم  استفاده می شود.


در انتها دوقسمت به هم با بخیه متصل میشود


- ابدومینوپلاستی ترمیمی


همان ابدومینوپلاستی کامل است به همراه جراحی قسمت جانبی ران


جراحی تمام مراحل ابدومینوپلاستی کامل را انجام می دهد. همچنین میتوانید بعد از آن عمل های ترمیم را انجام دهید.


- ابدومینوپلاستی با فشار قسمت های جانبی بالایی


این جراحی بیش از چهار ساعت زمان می برد. در روش های ابدومینوپلاستی متداول، ماهیچه ها در خطوط عمودی سفت می شوند. در روش های نوین، علاوه بر آن از فشار قسمت های جانبی بالایی نیز استفاده می شود.


- آبدومینوپلاسی شناور یا روش FAB


در این روش جدید، اجازه حالت دادن و سفت کردن برش های کوچکی که اطراف ناف نیستن را داریم. در حین ایجاد برش های کوچک، پوست های اضافی برداشته و ناف به طور موقت برداشته می شود. ماهیچه ها اجازه فرم دهی و سفت شدن دارند. سپس ناف به سرجای خودش و یا حتی کمی پایین تر باز می گردد. از لیپوساکشن برای بهبود استفاده می شود.


- ابدومینوپلاستی پیرامونی


همان ابدومینوپلاستی جانبی علاوه برقسمت کفل است. این روش برای کسانی کاربرد دارد که کاهش وزن شدیدی را انجام داده اند.


- روش های ترکیبی


ابدومینوپلاسی می تواند با جراحی هایی مانند لیپوساکشن، کاهش حجم سینه و بیرون آوردن رحم همراه باشد.


اقدامات قبل از عمل جراحی زیبایی شکم

 برای عمل جراحی محدود و زیر ناف باید از دو هفته قبل از عمل سیگار نکشیدولی برای جراحی کامل، حداقل سه الی چهار هفته قبل از مصرف دخانیات پرهیزشود.وحتی  کشیدن قلیان وحضور در بین افراد سیگاری نیز جلوگیری شود..مهمترین نکته برای ترمیم زخم این است که مصرف سیگار باید حتما صفر شود. هرگونه رژیم غذایی شدید، از دو هفته قبل تا دو هفته بعد از عمل جراحی ممنوع است. داروهای فشار خون و تیروئید با اطلاع پزشک باید ادامه یابد. مصرف داروهای غیرضروری مثل ویتامین ها، مکمل غذایی و تقویت کننده ها بهتر است از چند روز قبل تا چند روز بعد از جراحی قطع شود.


چه کسانی نباید این عمل را انجام دهند:


1-   بیماری های دیابتی

2-  عدم مصرف دخانیات

3-    رژیم غذایی مناسب

4-   بیماری های ایمنی

5-  کسانی  که داروهای ضد انعقاد خون مصرف میکنند

6-    تاریخچه قابل توجه لخته شدن در وریدهای عمقی پا یا ریه

7-    اختلال عملکرد روده یا مثانه

8-   لنفادم اندام تحتانی


10-مشکلات طبی قابل توجه شامل بیماری های انسدادی مزمن ریه، نارسایی کلیه، کم خونی


قبل از انجام عمل آبدومینوپلاستی ، چه توصیه هایی به بیمار می شود؟


1-   عدم استعمال دخانیات 4تا6 هفته قبل از عمل( استعمال مواد دخانی باعث تاخیر در ترمیم زخم و ایجاد نکروز پوست می شود)


2-  استفاده از مولتی ویتامین برای تقویت


3- عدم مصرف آسپرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون با نظر پزشک معالج


4-    انجام آزمایش های روتین قبل از عمل مانند CBC ، قند خون، اوره، کراتینین ، تست های انعقادی و سایر آزمایش ها طبق نظر جراح


5-    استفاده از شکم بند به مدت 2 هفته قبل از عمل، توسط بعضی از جراحان توصیه می شود.



جراحی زیبایی شکم

آبدومینو پلاستی پروسه ای به شدت خصوصی و فردی است. بیماران باید آبدومینو پلاستی برای خودشان و به دلایل شخصی خودشان انجام دهند و هرگز برخی از تصاویر ایده آن یا انتظارات فردی دیگران را انجام ندهند. اگرچه نتایج آبدومینو پلاستی دائمی است. یک بیمار ممکن است تحت ت

تأثیر نتایج نقص پروسه قرار گیرد و نوسانات چشمگیری در وزن اش نشان دهد. به افرادی که عمل آبدومینو پلاستی شکم را انجام می دهند توصیه می گردد پس از عمل وزن خود را حفظ کنند و از حاملگی در آینده بپرهیزند. این عمل جراحی، بسته به میزان و محل پوست اضافی و وضعیت عضلات جدار شکم و میزان و محل چربی اضافی ممکن است از یک جراحی کوچک سرپایی به مدت زیر ۲ ساعت، تا یک عمل جراحی وسیع با بیش از ۵ ساعت به طول بیانجامد. علاوه بر وضعیت شکم، توقع بیمار و سلامت عمومی و سابقه کشیدن سیگار می‌تواند در تصمیم گیری نوع عمل جراحی موثر باشد. در هر حالت، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار خواهد گرفت. به علاوه، در موارد مینی آبدومینوپلاستی (عمل زیر ناف) شما ممکن است به فاصله کوتاهی مرخص شوید.


مشاوره برای عمل جراحی  :


قبل از آبدومینو پلاستی ، بطور اکید توصیه می گردد که بیمار با تیم جراحان مشورت کند و در مورد موضوعات گوناگون سلامتی و ملاحظات صحبت نماید. جراح نیز می خواهد که در مورد تاریخ و سابقه ی پزشکی بیمار صحبت کند که شامل موارد زیر می باشد:


·        جراحی های قبلی


شرایط پزشکی

داروها و ویتامین هایی که در حال حاضر مصرف می کند.

همه ی مکمل هایی که مصرف می شود.

هرگونه حساسیت بیمار


تیم جراحی فاکتورهای متعددی را قبل انتخاب پروسه ی مناسب و مراحل عمل ارزیابی می کنند. ابتدا اضافه ی پوست بیمار و کیفیت آن بعنوان تعیین کننده های طول و الگوی قطع و برش پوست استفاده می شود. قبل از عمل از شما سوال می شود که آیا تست آزمایشگاهی داده اید که اگر بیماری  داشته باشید جراح از آن مطلع گردد. همچنین ممکن است از شما بپرسند که دارو یا درمان معینی را استفاده کردید تا و یا از آسپرین و دیگر داروهای دیگر استفاده کرده اید زیرا آنها می توانند خونریزی را طی جراحی افزایش دهند.


تیم جراحی اطلاعات ضروری در مورد روز جراحی، استفاده از بیهوشی و مراقبت پس از عمل را در اختیارتان قرار می دهند.


این پروسه چه چیزهایی را در بر می گیرد؟ پروسه جراحی باید با نیازهای بیمار و ویژگی های فیزیکی او متناسب باشد. دو نوع پروسه ی آبدومینو پلاستی موجود است. تغییر شکل شکمی کامل و تغییر شکل شکمی کم. هر دو پروسه  روندهای جراحی هستند که نیازمند بیهوشی اند و به زمان بهبود چشمگیری نیاز است.


معایب  عمل آبدومینوپلاستی چیست؟


1-    در این روش میزان عوارض مانند سروما و نکروز فلپ پوستی به ویژه در افراد سیگاری زیادتر است.


2-    میزان کبودی و ورم بیشتر و دوران نقاهت طولانی تر است.


3-    در بسیاری از موارد در روش آبدومینوپلاستی کلاسیک قسمت فوقانی شکم و پهلوها به مقدار کافی صاف نمی شود و هنوز مقداری چربی در فلپ باقی می ماند ، در صورت لزوم این چربی اضافی باید شش ماه بعد با لیپوساکشن خارج شود. انجام ساکشن ممکن است باعث شلی پوست شده و کشیدگی و صاف شدن پوست که در اثر عمل ایجاد شده است را از بین ببرد. در روش معکوس یعنی حالتی که ابتدا لیپوساکشن و چند ماه بعد آبدومینوپلاستی انجام می شود، آزاد کردن فلپ ممکن است به خاطر ایجاد فیبروز بسیار سخت و توام با خونریزی باشد.


روش های معمول عمل  آبدومینوپلاستی :

ا- مینی ابدومینو پلاستی

کوچکترین، ساده ترین و راحت ترین فرم جراحی مینی آبدومینوپلاستی است که از برش کوچکتری استفاده می‌شود و معمولاً دور ناف برش ندارد. این جراحی که حدود ۲ ساعت طول می‌کشد برای بیمارانی مناسب است که مشکل پوست و چربی اضافی آنها مختص پایین شکم است. در افرادی که سلامت عمومی آنها به دلیل بیماری طبی (مثل مشکلات قلبی و سیگار) به خطر افتاده است و امکان رفع آن فعلاً موجود نیست، گاهی از این روش، با یک نتیجه متوسط می‌توان بهره برد.


2- کامل، برش زیر شکم معمولاً از یک پهلو تا پهلوی دیگر در زیر شکم امتداد می‌یابد. این روش برای فردی است که به حداکثر ترمیم نیاز دارد. جراح در این عمل، پوست و عضلات را جا به جا می‌کند و در مواردی، این جراحی وسیع ممکن است با ساکشن محدود همراه شود. شما در این جراحی، برشی دور ناف خواهید داشت، زیرا لازم است نسوج اطراف ناف آزاد شود. بعد از عمل جراحی، لوله ای برای خروج ترشحات به جا می‌ماند که ممکن است چند روز در محل باقی بماند.


3- گرداگرد، وسیع ترین عمل جراحی در این حیطه است که ممکن است در یک یا دو مرحله یا در دو نوبت مجزا انجام می گیرد. در این روش، برش کاملاً به ناحیه پشت امتداد می‌یابد و بیمار در دو جهت روی تخت عمل، خواهد خوابید، ابتدا به شکم سپس به پشت. این جراحی برای افرادی که کاهش وزن بسیار شدید داشته اند، لازم می‌شود و اغلب خالی از عارضه نیست.


شما هر یک از این سه نوع جراحی را که داشته باشید، احتیاج به مراقبت‌های بعد از عمل دارید. نوع پانسمان، طرز نگهداری از لوله ها، فرم خوابیدن، فرم راه رفتن و نشستن به شما آموزش داده می‌شود. شاید برای چند هفته نیاز باشد از گن‌های مخصوص (شکم بند) استفاده کنید.


 


اقدامات پس از عمل:


1-     شما پس از جراحی آبدومینو پلاستی به کمک اطرافیان نیاز دراید. یکی از دوستان یا افراد خانواده را به کمک بخواهید تا پس از عمل شما را به خانه ببرد. و در صورت امکان در طول روز و طی عمل با شما بماند.خانه ی خود را آماده سازید. پس از عمل جراحی تحرک شما محدود می گردد. کیسه ی یخ آماده کنید، لباس راحت و کم بپوشید که به آسانی عوض شود برای حمام از صندلی و دوش متحرک استفاده کنید،


2-    پرهیز از کشیدن سیگار و انجام تنفس عمیق به طور متناوب


3-      بیمار باید به طور منظم راه برود و در حین استراحت هم، پاها را مرتب حرکت دهد.


4-     نوشیدن مقدار فراوان مایعات در طول روز


5-       مصرف مولتی ویتامین روزانه


6-      مراقبت دقیق از محل درنها


7-       معمولا بیماران قادرند بعد از 15 روز، فعالیت های حرفه ای خود را شروع کنند. اگر دوختن عضلات شکم انجام شده باشد، بیماران باید به مدت 2تا3 ماه ، از بلند کردن اجسام سنگین یا فعالیت های شدید خودداری کنند واگر دوختن عضلات انجام نشده باشد، بیماران می توانند، اکثر فعالیت های خود را بعد از 3 هفته از سر بگیرند.


خطر ات  احتمالی جراحی آبدومینو پلاستی


بسته به وسعت جراحی، درجاتی از درد و تورم را تجربه خواهید کرد معمولاً درد مینی آبدومینوپلاستی قابل اغماض و درد آبدومینوپلاستی با ترمیم عضله متوسط تا شدید است. احساس درد و حساسیت ممکن است چند هفته و گاهی تا دو سه ماه در موارد جراحی کاملبه طول بیانجامد. همچنین در عمل کامل، خستگی و ضعف عمومی تا مدتی دیده می‌شود. مثل هر جراحی دیگری، خطراتی احتمال بروز دارد که در زمینه مناسب، احتمال بروزشان افزایش نیز می یابد (مثل دیابت، بیماری های قلبی، کبدی، ریوی، یا مصرف سیگار)


اسکار (محل برش) بدشکل، خون ریزی و هماتوم (تجمع خون)، عفونت تجمع مایع، تغییر رنگ پوست، تورم ناحیه ای و عدم تقارن.


ترمیم و بهبود

با توجه به نوع عمل جراحی و قسمت هایی که بیمار برای جراحی مراجعه نموده دوران ریکاوری حدود یک تا چهار ماه طول می کشد. توصیه می شود که بیمار در این مدت به استراحت بپردازد. فعالیت های سنگین در این دوران اکیدا توصیه نمی شود. ممکن است بدن دچار کبودی هایی شود. مراکز تخصصی معتبر باعث کاهش این کبودی ها می شوند. از بیماران درخواست می شود از نیکوتین و دخانیات در این دوره پرهیز نمایند.


پروتزهای سینه ؛ وزن و راحتی آن ها ,تزریق چربی در دست


وزن پروتز سینه مسئله ایست که اخیرا مورد توجه واقع شده است.  مطالب سنتی بیشتر بر این مسله متمرکز بود که پروتز می بایستی وزنی شبیه سینه ی طبیعی داشته باشد.

اما یافته های جدید بیشتر بر مسئله ی وزن کمتر پروتز سینه متمرکز هستند. 

در هر حال، با پیشرفت علم و تکنولوژی قطعا روش ها و گزینه های بهتری برای بهبود کیفیت زندگی مردم ایجاد می شود.

در تمام صنایع همین مسئله صدق می کند. زمانی که محصول جدیدتری به بازار می آید مصرف کنندگان در می یابند که گزینه های بهتری هم می توانند داشته باشند.  

و این پیشرفت های تکنولوژیکی، رفتار مصرف کننده و ادراکات وی را تغییر خواهد داد.


- مسائل جدید پیرامون وزن پروتز سینه 

علل پزشکی وزن سبکتر


از نقطه نظر علمی، در حال حاضر چندین عامل پزشکی وجود دارد که پروتز سبک وزن تر را تأیید می کنند.


مثلا زنان بالای 60 سال که دارای بیماری تراکم استخوان هستند، برای کاهش شتاب پوکی استخوان بهتر است پروتز های سبک تری داشته باشند.



علاوه بر این، در برخی بیماری ها نیز، بیماران بهتر است از پروتز سبک وزن استفاده کنند. زیرا پروتزهای سنگین ممکن است فشار بیش از حدی بر گره های لنفاوی بالای استخوان ایجاد کنند. 


- آیا من نیاز به پروتز سینه دارم؟


بسیاری از بانوانی که در اثر سرطان سینه ، یک سینه یا هر دو را از دست داده اند ؛ به کمک پروتز سینه می توانند تعادل بدن شان را مجدد به دست آورند.

پروتز سینه سیلیکونی، وزن و فرمی شبیه سینه طبیعی دارد. و یکی از مزایای آن اینست که به بدن شما کمک می کند تا دوباره متقارن و متعادل شود.

- مزایای داشتن پروتز سینه چیست؟


استفاده از پروتز سینه یک انتخاب شخصی است. 

بسیاری از بانوان که در اثر جراحی مجبور به تخلیه سینه ها می شوند؛ به کمک پروتز می توانند فرم سینه طبیعی را دوباره بدست آورند.

علاوه بر این مورد؛ بسیاری از خانم ها به دلایل صرفا زیبایی شناختی تصمیم به استفاده از پروتز سینه می گیرند.

شاید یکی از مزایای پروتز سینه در خصوص بسیاری افراد، افزایش اعتماد بنفس فرد باشد.

- دوران نقاهت پس از پروتز سینه چقدر است؟

تا حد زیادی این مسئله به حال عمومی خود فرد بستگی دارد. 

معمولا پس از انجام جراحی پروتز سینه، فرد از بیمارستان مرخص شده و دوران نقاهت و استراحت را در خانه طی می کند.

در این دوران داشتن یک همراه و حامی بسیار مهم است.



تزریق چربی در دست


Image result for ‫تزریق چربی در دست‬‎

ایجاد چین و چروک در دست ها از عوارض بالا رفتن سن و یا کارکردن زیاد است ، معمولا این عارضه با افزایش سن و از دست رفتن شادابی پوست بروز مینماید . افراد بسیاری و مخصوصا خانم ها علاقه ای به وجود چین و چروک بر روی دست ها ندارند ، از این رو به دنبال راه های مختلف برای حفظ شادابی دست ها هستند .


معولا مراقبت از دست ها با اقداماتی مثل استفاده از لوسیون ها  و یا کرم های جوان کننده و ماساژ با روغنهای طبیعی انجام میشود . اما در صورتیکه چین وچروک ها زیاد و عمیق و پوست شل شده باشد استفاده از روش های نامبرده کمی زمان بر و در برخی موارد بی فایده است .امروزه روش های نوین تری برای حفظ زیبایی دستها ارائه شده است .


تزریق ژل و چربی در دست ها از نمونه ی راه های ترمیم و زیبایی پوست دست هاست ، به این منظور چربی های لازم از بدن فرد برداشته شده و در دستها تزریق میشوند .


در واقع طی این عمل چربی های بدن از شکم یا ران به دست ها منتقل میشوند .


لازم به ذکر است که چربی تزریق شده در پشت دست میتواند چهار تا شش ماه پس از جراحی، ماندگاری داشته باشد.


گفتنی است  انجام تزریق چربی به پشت دست در افراد مسن و میانسال که دچار شکنندگی و سالخوردگی پوست هستند، رایج‌تر است. انجام این عمل زیبایی عوارضی نداشته و فرد بعد  از مدتی احساس بهتری خواهد داشت ، پوست دست به صورت کامل جوانسازی میشود و دست ها حالت طبیعی و زیباتری به خود میگیرند .


لازم به ذکر است که این روش بعد از چند ماه و یا یک سال باید ترمیم شود و این کار بنابه درخواست خود بیمار قابل انجام است .


استفاده از دستکش بعد از تزریق چربی توصیه میشود که چربی های تزریق شده در محل مورد نظر باقی بمانند . البته استفاده از دستکش موقتی بوده و بعد از چند روز نیازی به پوشیدن آن نیست .

لیپوماتیک سینه

لیپوماتیک با یک کانول ای که به طور خودکار 360 درجه چرخش می کند،کار می کند.

 این حرکت چرخشی اجازه می دهد تا چربی به طور خودکار تحریک شود. 

این روش بسیار امن و در عین حال مؤثر است و اگر در طول عمل جراحی، اقدامات ایمنی لازم انجام شود، خطرات کمی دارد.

روش کار این دستگاه؛ جراحان را قادر می سازد با دقت در فرایند تخلیه چربی تمرکز کنند.

در لیپوماتیک، جراح برش را در ناحیه مورد نظر ایجاد می کند، سپس تونل هایی ایجاد می کند تا دستگاه کانولا بتواند به مقادیر چربی دسترسی پیدا کند. در حین این روش درد وجود ندارد . طی ارتعاشات سلول های چربی شکسته می شود و از بدن خارج می شود.



لیپوماتیک سینه

یکی از سوالات بسیار رایج مراجعین در رابطه با امکان جراحی سینه با لیپوماتیک و کوچک کردن آن می باشد . این جراحی که عمدتا برای شکم و پهلو و ران و بازو ها مورد استفاده قرار می یگرد می تواند در کاهش سایز سینه ها نیز تاثیر داشته باشد . اما به صورت اختصاصی این روش برای آقایان مجاز می باشد .

جراحی کوچک کردن سینه در خانم ها ( ماموپلاستی ) روشی است که نیاز به ایجاد برش و شکاف جراحی و کشیدن پوست ولیفت آن دارد ، بنابراین جراحی کوچکی مانند لیپوماتیک نمی تواند پاسخ گوی این عمل باشد . بنابر این به خانم ها توصیه می شود که برای کاهش سایز سینه های خود از جراحی ماموپلاستی به عنوان روش اصولی و علمی استفاده نمایند .


جراحی کوچک کردن سینه در آقایان

برخی افراد بر این تصور هستند که فقط خانم ها دچار مشکلات سینه میشوند و تمامی جراحی های سینه مختص بانوان است.

باید توجه داشت که ممکن است آقایان نیز مشکلاتی در این ناحیه احساس کنند .

ژنیکوماستی عنوان جراحی زیبایی برای آقایان است و مردانی که از مشکل بزرگی سینه و یا عدم قرینگی آن رنج میبرند کاندید های مناسب برای انجام این عمل زیبایی هستند .

البته در بسیاری از موارد توده های درون سینه به قدری متورم و دردناک میشوند که فرد بیمار را ناچار به عمل سینه مینماید .

همان طور که گفته شد  ژنیکوماستی برای افرادی مناسب است که از بزرگی سینه رنج می برند ، این جراحی عملا برای آقایان است .

بزرگی سینه در آقایان میتواند بنا به دلایل فراوانی رخ دهد و حالت عدم قرینگی یا بزرگی بیش از اندازه را ایجاد نماید.

با این روند بیمار در موضع مورد نظر احساس درد وتورم شدید دارد و از این بابت رنج میبرد .

پزشک طی جراحی ژنیکوماستی، بافت زیر سینه را تخلیه و چربی های آن را بیرون می کشد .در نتیجه فرد بعد از جراحی احساس بهتری دارد و از درد و تورم ناشی از بزرگی سینه احساس راحتی میکند .داشتن پوست سالم و سفت نتایج عمل جراحی را ایده آل تر میکند و سینه در نهایت زیباتر خواهد شد .جراحی توسط یک جراح با تجربه ،بدون نیاز به بیهوشی و تنها با بی حسی موضعی  انجام می گیرد .البته نوع جراحی با توجه به بافت سینه تغییر میکند ، ممکن است بافت سینه غددی یا  توده های چربی باشد .

انجام عمل ژنیکوماستی برای مردانی که دچار تورم و درد در سینه ، افزایش سایز سینه در یک طرف، مشاهده ی توده ی دردناک در سینه و بزرگی بیش ازحد سینه ها می شوند لازم است .


مراقبت از زخم ها پس از لیپوماتیک :


پس از لیپوماتیک علاوه بر مراقبت های که بیان شد نیاز است شخص مراقبت ویژه ای از زخم ها انجام دهد ، از جمله تمیز نگه داشتن محل بریدگی و زخم ها ، پس از لیپوماتیک شخص باید زمان استحمام را به 48 ساعت پس از عمل به تاخیر بیاندازد ، پس از اینکه شخص دست های خود را به شکل کامل شست و شو داد نیاز است که محلی را که تخلیه چربی از آن بخش انجام شده است ، ماساژ دهد .


انجام ماساژ کمک فراوانی به تخلیه ترشحات و خونابه ها می کند در نتیجه تورم و کبودی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند ، پس از ماساژ و خارج شدن ترشحات خونابه ها باید پانسمان مجدد را انجام داد ، اگر متوجه شدید که از نواحی که برش داده شده است هیچ ترشحاتی خارج نمی شود با نظر پزشک می توانید دیگر پانسمان را انجام ندهید .


مصرف آنتی بیوتیک ها و داروهای که پزشک تجویز نموده است کمک شایانی به بهبود و کاهش درد می کند .


در صورتی که باموارد زیر روبرو شدید پزشک را در جریان بگذارید :


تب

ترشحات

قرمزی کانونی

درد

تورم

عفونت

موارد بالا ممکن است بسیار خطرناک باشد یا در نتیجه جراحی لیپوماتیک تاثیرگذار باشد .


هزینه لیپوماتیک :


یکی از سوالات متداولی که پرسیده هزینه لیپوماتیک است ، دکتر پرنیا بیان می کنند هزینه لیپوماتیک با توجه به چربی های که استخراج می شود متفاوت است .


هزینه لیپوماتیک شکم پهلو و ران و باسن با یکدیگر متفاوت است ، در هزینه لیپوماتیک موارد دیگری نظیر دستمزد جراح و یا هزینه کلینیک و بیمارستان متفاوت است .


دکتر پرنیا فوق تخصص جراحی پلاستیک توصیه می کند به هیچ عنوان از آیس پک های گرمایی برای درمان ناحیه لیپوماتیک شده استفاده نشود .


دکتر پرنیا هم چنین توصیه می کنند از محلولهای ضدعفونی کننده نظیر بتادین ، ضدعفونی کننده ید دار و… استفاده نکنید زیرا بدون این مواد محل زخم ها و سوراخ های کوچکی که ایجاد شده اند سریع تر درمان می یابند .


Image result for ‫لیپوماتیک سینه‬‎

لاغری با لیپوماتیک

لیپوماتیک، از  شایع ترین جراحی های لاغری در سراسر جهان است.

گاهی اوقات افراد پس از ورزش های سنگین و رژیم های سخت، همچنان با چاقی روبه رو هستند و نمی توانند از چربی های ماندگار رهایی یابند. در این گونه مواقع؛ می توان از لیپوماتیک کمک گرفت.

وقتی رژیم ها وورزش ها نتیجه نمی دهد؛ گزینه ی جراحی باقی می ماند. 

لیپوماتیک، روشی جدید برای کاهش سایز است. 

مزایای این روش همانطور که گفتیم؛ آسان بودن، زمان کوتاه عمل، بهبودی سریع، خطرات کم می باشد. 



لاغری با لیپوماتیک

 


آیا انجام لیپوماتیک عوارضی دارد ؟

امروزه لاغری با لیپوماتیک به عنوان یک روش موفق برای داشتن اندامی ایده آل شناخته شده است.در این مقاله یکی از متداول ترین سوالات لاغری با لیپوماتیک ،در ارتباط با عوارض لیپوماتیک را توضیح خواهیم داد.


لاغری با لیپوماتیک چیست؟

لاغری با لیپوماتیک یک راه سریع و موثر برای برداشتن چربی هایی است که پیش از این قادر به از بین بردن آن نبوده اید .

به کمک لیپوماتیک چربی های تجمع یافته در نواحی مختلف مانند پهلو و ران ها و شکم و کفل ها را می توان از بین برد . .

پیش از لیپوماتیک دستگاه هایی نظیر لیپولیز یا لیپوساکشن مورد استفاده قرار می گرفت ،  در بهره گیری از روش های ساکشن و یا لیپولیزر که منجر به تخلیه چربی ها  می شد ، حالت تهاجمی تری نسبت به لیپوماتیک داشت. این روش بسیاربی خطر می باشد و امروزه  در دنیا یک روش  مطمئن برای لاغری و تخلیه چربی شناخته شده است .،لاغری با لیپوماتیک مخاطره ای برای فرد در پی ندارد و معمولا در طول یک جلسه نتیجه ی بسیار مطلوبی را به فرد متقاضی ارائه می کند .به کمک لیپوماتیک  تمام نواحی  بدن که دارای توده چربی بوده  را می توان  تراشید و چربی های انباشته در آن ناحیه را از بین برد .


پیش از لیپوماتیک دستگاه هایی نظیر لیپولیز یا لیپوساکشن مورد استفاده قرار می گرفت ،  در بهره گیری از روش های ساکشن و یا لیپولیزر که منجر به تخلیه چربی ها  می شد ، حالت تهاجمی تری نسبت به لیپوماتیک داشت. این روش بسیاربی خطر می باشد و امروزه  در دنیا یک روش  مطمئن برای لاغری و تخلیه چربی شناخته شده است .،لاغری با لیپوماتیک مخاطره ای برای فرد در پی ندارد و معمولا در طول یک جلسه نتیجه ی بسیار مطلوبی را به فرد متقاضی ارائه می کند .به کمک لیپوماتیک  تمام نواحی  بدن که دارای توده چربی بوده  را می توان  تراشید و چربی های انباشته در آن ناحیه را از بین برد .

البته از بین بردن چربی ها در روش لیپوماتیک به معنای سوزاندن چربی ها نیست، عبارت برداشتن چربی برای لیپوماتیک مناسب تر است ، زیرا لیپوماتیک با قدری که دارد مانع از سوختن چربی ها می شود و در واقع بافت و سلول های چربی را بدون کوچکترین آسیب از زیر پوست بیرون می کشد . به همین دلیل است که یک مزیت بسیار فوق العاده را به متقاضیان ارائه می نماید و آن هم تزریق چربی بیرون کشیده شده در سایر نواحی است .


به کمک لیپوماتیک می توانید در ازای کاهش سایز شکم و پهلوها، با تزریق چربی در باسن به آن فرم دهید و یا سایز سینه ی خود را بزرگ تر نمایید.

دستگاه لیپوماتیک چیست ؟

دستگاه لیپوماتیک شامل کمپرسوری می باشد که این کمپرسور هوای فشرده را به میله ای به نام کانولا منتقل می کند  ، کانولا مدام مرتعش می شود و با حرکت بسیار سریع خود  در زیر پوست به حالت سه بعدی لرزش های بسیار سریع را ایجاد می کند که در نهایت منجر به شکست سلول های چربی و تخلیه آن ها می شود .جراح برای از بین بردن چربی ها کانولا را از یک سوراخ  بسیار نازک به قطر ۳ میلی متری وارد بافت چربی کرده ، کانولا امواج اینفراسونیک را ایجاد کرده و با تخریب سلول های چربی انباشته در زیر پوست باعث می شود که به راحتی از بدن خارج شوند ، البته همانطور که بیان شد انجام این روش به هیچ عنوان آسیب و ضرری به بافت عضلانی و عروق و اعصاب شما وارد نخواهد کرد .


در نهایت چربی امولسیفیه (شل شده ) به خارج از بدن منتقل و کشیده می شود. قبل از جراحی لیپوماتیک از داروی بیحسی که به  بافت چربی پوست وارد  می شود کمک گرفته می شود ، این اقدام   که سبب کاهش احساس درد در ناحیه تخلیه چربی می شود   باعث می شود که شما در زمان جراحی کوچکترین دردی احساس نکنید ، البته در این روش  مقدار کمتری داروی بی حسی جهت تسکین به نسبت دیگر روش های لاغری استفاده  می گردد .


دستگاه لیپوماتیک به کمک باد و ارتعاش (حرکات بسیار تند) چربی ها را خورد کرده و آن ها را بیرون می کشد. در این روش به هیچ عنوان عمل سوختن چربی وجود نخواهد داشت و چربی ها کاملا سالم و زنده برداشته می شوند از این رو می توان از این چربی ها برای تزریق در سایر نواحی نیز استفاده کرد .


قابلیت ترنسفر چربی یکی از ویژگی های بارز لیپوماتیک است که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است .

در چنین شرایطی فرد به کمک لیپوماتیک می تواند علاوه بر داشتن یک شکم صاف و زیبا سینه های پر و یا باسن خوش فرمی هم داشته باشد .

لیپوماتیک جدید ترین و بی عارضه ترین روش تخلیه چربی های اضافی بدن می باشد که بعد از آن نیز می توان عمل انتقال چربی را نیز انجام داد.


لیپوماتیک با اثر همزمان لیفت کنندگی دارای میزان موفقیت بالایی است که در بیشتر موارد فرد را با میزان بالایی از رضایتمندی همراهی می کند .


بیشتر بدانید

بعد از جراحی با لیپوماتیک آثار ناصافی و سوختگی در پوست دیده نمی شود و خطر ایجاد آمبولی در آن صفر می باشد و تا کنون موردی از آن در جهان گزارش نشده است .


مزایای لاغری با لیپوماتیک

در روش لیپوماتیک تمامی سلول های چربی انباشته شده در زیر پوست، با روشی کاملا فیزیکى و نه به همراه اشعه و یا حرارت خورد و تخریب می شوند که این تخریب توسط میله ی فلزی کانولا قابل انجام است و سپس این چربی امولسفیه شده به آرامی برای از طریق میله به داخل کشیده می شود و در نهایت نیز توسط خود دستگاه تخلیه می شود. چربی ها بعد از لیپوماتیک کاملا زنده و سالم هستند و امکان پیوند چربی در سینه ها و یا باسن وجود دارد .


در واقع لیپوماتیک با ایجاد لرزش در سلول های چربی آن ها را در هم می شکند و در نهایت تخلیه می نماید.• در این روش شخص درد مختصری احساس می کند

• دوره ی نقاهت در این روش کوتاه است

• مدت زمان عمل لیپوماتیک کوتاه است و فرد زمان بسیار کمی در اتاق عمل خواهد بود

• عمل جراحی بدون برش و بخیه انجام می شود و نیازی به بستری در بیمارستان نیست

• بعد از عمل لیپوماتیک ظاهر پوست بهتر می شود درواقع لیپوماتیک پوست را به صورت هم زمان لیفت می کند

• عوارض آن خیلی کم است و خطر آمبولی در آن وجود ندارد

• کبودی بعد از جراحی نسبت به دیگر روش ها بسیار کم است

• لاغری با این روش به کمک دستگاه لیپوماتیک انجام می شود

لاغری با لیپوماتیک بدون درد ، با بی حسی و بدون هیچ گونه عوارض احتمالی می باشد . پزشک قبل از جراحی تمامی شرایط لازم برای لیپوماتیک را بررسی می کند و با انجام آزمایشات لازم مطمئن می شود که این جراحی هیچ گونه آسیبی به شما وارد نمی کند .

هرچند که احتمال خطا و یا آمبولی در این روش وجود ندارد اما مشاوره های لازم جهت چگونگی جراحی و نیز روند لاغری شما به کمک این روش به شما ارائه خواهد شد .

در بسیاری از بیماران که دچار چاقی های خطر ناک هستند رژیم های غذایی ویژه ای داده خواهد شد تا در زمان معین و مناسب که به وزن ایده آل برای جراحی رسیده باشند لیپوماتیک انجام شود. همانطور که اشاره شد جراح تمامی موارد و ملزومات جراحی را مد نظر قرار خواهد داد و در نهایت این اقدام را انجام می دهد.


افراد مناسب برای جراحی لیپوماتیک

از طرفی افراد یکه توانایی ورزش کردن را ندارند

افرادی که دچار چاقی های موضعی هستند

افرادی که مشکلات چاقی آنها در یک ناحیه قرار دارد

افرادی که تجمع چربی در بدن آنها پراکنده نیست.

موارد مناسبی برای جراحی لیپوماتیک هستند


مزایای لاغری با لیپوماتیک

لاغری با لیپوماتیک یکی از مهم ترین و جدید ترین روش ها برای از بین بردن چربی هایی است که تا کنون قادر به از بین بردن آن ها نبوده اید ، معمولا این روش به افرادی توصیه می شود که با ورزش های سخت و رژیم های سنگین نیز نتوانسته اند کاهش وزن داشته باشند.

البته ممکن است فرد دچار کاهش وزن بشود اما چربی ها در مناطقی مانند پهلو و یا زیر شکم او باقی بماند، برای رفع این مشکل راه حل قطعی وجود ندارد مگر اینکه فرد از روش های جراحی برای برداشتن چاقی موضعی استفاده نماید.


چاقی موضعی چیست؟

زمانی که چربی های انباشته شده در بدن در قسمت مشخصی مانند زیر شکم ، یا پهلو ها ذخیره می شوند و سایر اندام های بدن لاغر و بدون چربی باقی می مانند ، قسمت هایی که دچار چاقی هستند را چاقی موضعی می نامند . در واقع فرد مبتلا به چاقی موضعی تنها در قسمت مشخصی از اندام ها دچار چاقی است .

مزایای ویژه ی لیپوماتیک باعث می شود تا شما بدون نیاز به بی هوشی و با بی حسی موضعی چربی اندام های پر حجم مانند ، پهلو ، زیر شکم ، بازو، ران ، داخل ران ، غبغب و یا پشت کمر را خارج نمایید و باعث فرم دهی و زیبایی این قسمت ها شوید .


اقدامات لازم برای جراحی لیپوماتیک

نیاز است تا افرادی که دچار چاقی خطرناک هستند با توجه به BMI  یا شاخص توده ی بدنی شان مورد بررسی قرار بگیرند و بعد از کاهش میزان مشخصی از وزن خود این جراحی را انجام دهند .

افرادی که الکل و سیگار مصرف می کنند باید دو هفته قبل از جراحی مصرف آن را قطع نمایند .

دو روز پیش از انجام لیپوماتیک فرد نباید از آسپیرین ها استفاده کند زیرا باعث رقیق شدن خون و ایجاد برخی مشکلات می شود.


از یک ماه پیش از لیپوماتیک فرد باید از استعمال دخانیات و مصرف الکل خودداری کند.

روز قبل از عمل فرد به هیچ عنوان نباید از ویتامین E استفاده کند.


فرد تقریبا از شب قبل نباید غذا و آب بخورد و صبح عمل باید ناشتا باشد.


اقدامات بعد از لیپوماتیک

دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک چیزی در حدود ۳ الی ۷ روز می باشد.

اگر لیپوماتیک در فرد با بی حس کننده موضعی صورت گرفته شود معمولا رژیم غذایی خاصی داده نمی شود و می تواند دوباره از رژیم غذایی که قبلا استفاده می کرده، استفاده کند.

بعد از عمل فرد باید به میزان کافی آب و آبمیوه بنوشد تا از اتلاف آب بدن جلوگیری شود. همچنین فرد حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از لیپوماتیک به هیچ عنوان نباید از نوشیدنی های الکلی استفاده کند.

در عصر روز عمل لیپوماتیک فرد می تواند کمی پیاده روی داشته باشد.

اگر پس از عمل فرد شلی و افتادگی پوست به میزان زیاد داشت باید تا ۳ روز از نشستن خودداری کند زیرا باعث چین خوردگی در ناحیه شکم و سفتی و بد حالت شد فرم زیر شکم می شود.به همین دلیل به افراد توصیه می شود تا چند روز پس از لیپوماتیک از نشستن دوری کنند و تا جایی که امکان دارد دراز بکشند.

پس از انجام لیپوماتیک برای پیشگیری از ایجاد شکم و یا افتادگی و بد فرم شدن  توسط پزشک گن تجویز می شود که بلافاصله پس از لیپوماتیک باید تن فرد شود و حد اقل تا ۷ روز فرد نباید آن را از شکم باز کند و فقط هنگام حمام گرفتن می تواند آن را ازبدن دربیاورد.


عوارض لیپوماتیک

البته ممکن است بدن فرد نسبت به موارد دیگری واکنش نشان داده و دچار عارضه های بسیار سطحی و ناچیز بشود . ممکن یک یا چند مورد از موارد زیر رخ دهد :


۱ – حساسیت به لیدوکایین


این مشکل در کسانیکه سابقه ای از حساسیت به این ماده یا مواد مشابه داشته اند قابل شناسایی و پیشگیری می باشد.


۲ – خونریزی و کبودی


این مشکل در کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین و وارفارین مصرف می کنند دیده می شود. برای جلوگیری از این امر نیاز است تا یک یا دوهفته قبل از جراحی مصرف را قطع نمایند.


۳ – عفونت


عفونت محل عمل در لیپوماتیک در شرایطی که کلینیک یا اتاق عمل مجهز نباشد و استرلیزه نباشد ممکن است اتفاق بیافتد. البته این عارضه با رعایت شرایط کامل استریلزاسیون در کلینیک و نیز ضدعفونی مناسب آن توسط بیمار بسیار رخ نمی دهد مگر آنکه بیمار دچار بیماریهای مزمن همراه با کاهش سیستم ایمنی مانند دیابت شدید ، بیماریهای مزمن اتوایمیون مانند لوپوس پیشرفته و .. بوده و یا از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مانند کورتون ، داروهای ضد سرطان استفاده نماید.


۴ – مسمومیت با داروهایی که در لیپوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد به خصوص لیدوکایین


البته در صورتی این داروها تاثیرگذار می باشند که به مدت طولانی مصرف گردند و مصرف کوتاه مدت آنان بی تاثیرند.نیاز است تا جراح از مصرف این نوع داروها مطلع باشد و موارد مورد نیاز را قبل از جراحی لیپوماتیک یادآوری نماید.


Image result for ‫لاغری با لیپوماتیک‬‎